Promijenio se i poredak na ljestvici korporativnih ciljeva. Vjeruje se da je dobit rezultat, a ne svrha poslovanja. Primarni cilj poduzeća postaje opstanak na tržištu i razvoj gdje stručni zaposlenici i inovacije predstavljaju ključnu konkurentsku prednost. Bez obzira je li vaša djelatnost proizvodna ili trgovačka, pod pritiskom ste internih korisnika da generirate što veću dodanu vrijednosti kroz unaprjeđenje procesa i smanjenje troška nabave te iskoristite inovacijski potencijal dobavljača.
Za takve tvrtke strateško upravljanje nabavom omogućava generiranje vrijednosti kroz iskorištavanje ekonomije obujma i izgradnju strateškog odnosa s dobavljačima koji podupiru inovativnost i dijeljenje zajedničkog prosperiteta.
Koje strategije možete odabrati? Općenito, tvrtka može izabrati između dva smjera:
• pronaći način na koji će se tvrtka ili proizvod razlikovati od drugih
• maksimalno iskoristiti unutarnje i vanjske potencijalne i smanjiti troškove opskrbnog lanca te se suprotstaviti konkurenciji s nižom cijenom proizvoda ili usluge
Strateški instrumenti za postizanje ciljeva nalaze se u svakoj od funkcija unutar opskrbnog lanca. Činjenica da se nabava nalazi na samom početku opskrbnog lanca, odmah nakon dobavljača, govori koliki je njen utjecaj na uspješnost i kvalitetu cijelog poslovanja.
Kako funkcija nabava može doprinijeti uspješnosti poslovanja najbolje je vidljivo kroz četiri cilja nabave:
1. Poboljšati procese i smanjiti troškove opskrbnog lanca
2. Smanjiti cijene nabavnih kategorija
3. Povećati inovativnost i zadovoljstvo kupaca
4. Smanjiti zalihe duž opskrbnog lanca
Radionica je namijenjena:
- direktorima
- financijskim direktorima
- menadžerima
- poslovnim analitičarima
- planerima
- osobama u nabavi
- osobama koje vode materijalno poslovanje u poduzeću
- kontrolerima