Izazov svakog lanca opskrbe je integriranje, pritom misleći na izgradnju eksternog lanca opskrbe koji optimizira potrebe i kretanje roba i usluga od dobavljača, kroz interni lanac opskrbe poduzeća do krajnjeg kupca. Pretežito se u nerazvijenim lancima opskrbe s naglašenom segmentnom strukturom svaka aktivnost, pritom misleći na upravljanje nabavom i dobavljačima, upravljanje proizvodnjom, upravljanje distribucijom i upravljanje prodajom, optimizira i unaprjeđuje zasebno. Takav lanac opskrbe nerijetko trpi visoke zalihe, neučinkovite procese i troškove izazovne koordinacije.
Glavni izazovi lanca opskrbe mogu se svrstati u 5 cjelina:
1. Proizvodnja
2. Zalihe
3. Lokacija
4. Transport
5. Informacijska podloga
Polazna točka za optimizaciju lanca opskrbe je planiranje, odnosno predviđanje budućih događaja. Polazni podaci za planiranje mogu biti matematički i statistički modeli utemeljeni na protekloj potrošnji ili kvalitativne metode bazirane na menadžerskoj procjeni. Cilj planiranja je smanjenje zaliha i osiguravanje raspoloživosti roba i usluga. U nedostatku plana i komunikacije trgovci naručuju više nego trebaju, a proizvođači proizvode više ili manje nego što mogu prodati.
U svrhu planiranja potreba u lancu opskrbe vrlo je važno definirati koju metodu planiranja odabrati kako bi rezultat planiranja bio pouzdan. Najčešće korištene metode su:
U upravljanju lancem opskrbe potrebno je obratiti pozornost na 5 važnih elemenata:
1. Poznavati svoje troškove – imati jasno razrađenu strukturu troškova kroz lanac opskrbe kojim isporučujete pojedinačni proizvod pojedinačnom klijentu
2. Plan prodaje i operativni plan poslovanja koji vam omogućava da:
3. Ugovorite ulazne cijene s dobavljačima za objedinjenu nabavu roba i usluga
4. Planirate veličinu narudžbe prema dobavljaču. Korištenje EOQ modela značajno utječe na trošak po jedinici proizvoda
5. Optimalno koristite resurse
Radionica je namijenjena:
Svaki polaznik dobit će Altiusov certifikat.