Igrajmo se! Pomoću upravljanja zalihama do veće efikasnosti u lancu opskrbe
Ovu radionicu moguće je pratiti s posla ili od kuće putem aplikacije GoToMeeting
Svjedočansvo iz krize COVID-19
"Uz navedene nedostupnosti roba jako se mučimo s izbjegavanjem nekoliko uzastopnih bullwhip efekata zbog drastičnih promjena u potražnji koje su se događale u nevjerojatno kratkom vremenu (nepuna dva tjedna). U jednom trenutku smo davali sve od sebe da napunimo prodavaonice, u drugom je postojala opasnost od prevelike zalihe i otežanog funkcioniranja zbog toga."
https://www.linkedin.com/pulse/kako-lanac-opskrbe-konzum-plus-doo-reagira-na-covid-19-kristina-soric/
NAKON GODINU DANA OD IZBIJANJA KRIZE COVID 19
Od pandemije nadalje mnogi će se modeli poslovanja promijeniti. Sve ćemo se više susretati s velikom neizvjesnosti od budućnosti. Trebat ćemo bolje upravljati rizicima kako bismo održavali agilnost i otpornost lanca opskrbe. U tu svrhu moramo srušiti silose u lancu, moramo komunicirati i razmjenjivati informacije jer će samo kao koordinirana cjelina lanac opskrbe biti snažan i spreman odgovoriti na svaki poremećaj. Ova će vas radionica inspirirati na vaše buduće korake prema tom cilju.
STUDIJ SLUČAJA
Model ekonomske količine narudžbe (E0Q model) i njegove varijante
Stabilna potražnja, stabilno vrijeme isporuke
Definiranje i rješavanje problema optimizacije (minimizacije) troškova zaliha u slučaju jednog proizvoda - EOQ formula.
Vrijedi li EOQ formula u slučaju popusta na količinu? Ili u slučaju ograničenog kapaciteta skladišta i/ili transporta? Vježbe u Excel Solveru.
Vrijedi li EOQ formula u slučaju više proizvoda? Kako uskladiti narudžbe za više proizvodnih kategorija i više dobavljača? Kako surađivati u naručivanju više proizvodnih kategorija i eliminirati silose? Kako kreirati problem optimizacije (minimizacije) troškova uz dodatna ograničenja? Vježbe u Excel Solveru.
STUDIJ SLUČAJA
Model količine narudžbe sa sigurnosnim zalihama (Formula drugog korjena)
Praktičan primjer
Na temelju dobivenih podataka o kretanju potražnje iz Beer Game, potrebno je izračunati E0Q i sigurnosne zalihe sa zadanom razinom usluge prema kupcu za sva četri člana u lancu (Maloprodaja, Skladište, Distributer i Tvornica). Na kraju se za svakog člana lanca izračunavaju ukupni troškovi zaliha. Kako u lancu ne postoji komunikacija, svaki član ima svoje troškove jer osim Maloprodaje, nijedan drugi član u lancu nema informaciju o potražnjama krajnjeg kupca. Povede se diskusija kako uvesti unaprjeđenja, a razbijanje silosa i uspostavljanje integracije, koordinacije i komunikacije nameću se kao rješenje. Na kraju se provode simulacije promjenom troškova držanja zaliha, troškova narudžbi, razine usluga prema kupcu i vremena isporuke.
Beer Game
Na temelju realnih podataka iz jednog hrvatskog trgovačkog lanca simulira se potražnja krajnjeg kupca u maloprodaji. Na temelju te potražnje, Maloprodaja naručuje robu od Skladišta, Skladište od Distributera, a ovaj od Tvornice. Svaki član lanca ima svoju strategiju naručivanja. Članovi ne komuniciraju i djeluju u svojim silosima. Zbog neizvjesnosti u potražnji, svaki član naručuje najprije i više nego što je potrebno, pa nakon što kreira velike zalihe, počinje naručivati i manje nego što je potrebno, pa opet više, stvarajući varijacije u potražnji koje kroz lanac postaju sve veće kreirajući pritom Efekt biča.
Zalihe su sredstva koje društvo drži u svom redovnom tijeku poslovanja te ih stoga i smatramo likvidnom imovinom. Za mnoga poduzeća bez zaliha nema opstanka. Druga strana medalje je da su zalihe često kamen oko vrata mnogima koji imaju poteškoća s njihovim upravljanjem. Zašto se baviti zalihama? Dovoljan razlog zasigurno je podatak da u ukupnim troškovima koje poduzeće generira, zalihe zauzimaju visoki postotak udjela. Stoga je danas jedan od temeljnih menadžerskih zadataka udovoljiti suvremenim zahtjevima koji se odnose na smanjenje razine zaliha, visoku fleksibilnost, bržu isporuku te niže troškove. Ako želite naučiti kako upravljati zalihama te kako primjenjivati formule i alate prilikom izračuna optimalnih količina zaliha koje neće opteretiti vaše poslovanje, već ga potaknuti, dođite na radionicu
5. svibnja (srijeda) u Zagrebu.
Teme radionice:
Radionica je namijenjena: