Svakom polazniku radionice darujemo knjigu: Kopal R.; Korkut, D.: "Kompetitivna analiza 2: strukturne i kreativne analitičke tehnike“, Visoka škola za financije i pravo Effectus, 2012.
Kako svladati instinktivne mentalne osobine zbog kojih griješimo u poslovanju?
- npr. obično započinjemo analizu nekog problema formulacijom svojih zaključaka; time krećemo od mjesta gdje bismo trebali završiti naš analitički proces
- npr. svaka naša misao i svaka odluka koju donesemo ima određenu emocionalnu dimenziju
- npr. svijet oko sebe nagonski promatramo u obliku obrazaca, koje naš um prepoznaje temeljem sjećanja o prošlim iskustvima, a stvaranje stereotipa je jedan od oblika izrade obrazaca
- skloni smo davati veću vrijednost novim informacijama koje su konzistentne s našim predrasudama, čime ih još i osnažujemo
- imamo potrebu pronaći objašnjenje za sve, bez obzira na to jesu li ta objašnjenja precizna i točna
- skloni smo tražiti i skupljati dokaze koji podupiru naša uvjerenja i prosudbe izbjegavajući i podcjenjujući dokaze koji ih ne podupiru
- skloni smo se pridržavati neistinitih uvjerenja unatoč kontradiktornim dokazima
- više o navedenom možete pročitati na http://liderpress.hr/poslovna-znanja/sto-je-to-brute-force-analitika/
Zašto u poslovnom odlučivanju izbjegavamo vjerojatnost?
- kada ste posljednji put trebali odabrati između različitih alternativa čija je izglednost određena pripadajućom vjerojatnošću?
- znate li što je Monty Hall problem?
- ako pozovete na tulum 40 prijatelja, koja je vjerojatnost da dvoje od tih prijatelja ima isti datum rođendan?... npr. 15.5. ili 13.7. ili 19.11... Ne znate - probajte procijeniti... 2%?.. 10%?.. Više od 90% !!!
Jedan od zadataka s radionice:
- proizvođač proizvoda A ima na raspolaganju 2 mjeseca za razvoj novog proizvoda. Da bi mogao početi s proizvodnjom, mora proći preliminarno testiranje proizvoda predviđeno za nekoliko dana.
Tri su moguća ishoda preliminarnog testiranja (vjerojatnost svakog od ishoda prikazana je u zagradama):
- potpuni neuspjeh (0,2)
- testiranje je prošlo uspješno, ali je utvrđena tehnička pogreška (0,6)
- potpuni uspjeh (0,2).
Ako je testiranje bilo neuspješno, proizvođač ima vjerojatnost od samo 0,1 da započne s proizvodnjom u roku od 2 mjeseca.
Ako je testiranje prošlo uspješno, ali je uočena tehnička pogreška na uređaju, vjerojatnost da proizvodnja započne u roku od 2 mjeseca je 0,4.
Ako je testiranje bilo u potpunosti uspješno, vjerojatnost da se započne s proizvodnjom u zadanom roku je 0,9.
Koja je vjerojatnost da će proizvođač uspjeti ispoštovati zadani rok?
Kako biste riješili problem smanjene produktivnosti uslijed smanjenog broja zaposlenika sposobnih za rad, uzevši u obzir:
- zaposlenike koju su na nekoj vrsti obuke ili školovanja (unutar ili izvan tvrtke)
- zaposlenike na bolovanju
- zaposlenike koji kasne na posao
- zaposlenike koji su privremeno raspoređeni u druge odjele tvrtke...
Razmotrite objektivno rangiranje zaposlenika predviđenih za promaknuće. Pritom upotrijebite 4 (od 10) kriterija da biste rangirali 10 zaposlenika u konkurenciji za promaknuće na viši položaj u vašoj tvrtki:
- iskustvo kandidata na rukovodećim položajima,
- poznavanje tvrtkinih proizvoda,
- poslovne vještine,
- komunikacijske vještine (u govoru i pismu),
- upravljanje budžetom,
- kreativnost,
- predanost poslu,
- imidž (kandidata kakvim ga vide zaposlenici i menadžment),
- osobni integritet, i
- zarada od prodaje u korist tvrtke.
Kako učinkovito primijeniti problem solving tehnike u svakodnevnom poslovanju?
Kako učinkovito primijeniti kreativne tehnike u svakodnevnom poslovanju?
- npr. kako upravljati rizicima ako niste uzeli rizik u obzir?
- a ako ste ga uzeli u obzir, to se dogodilo zato jer se taj rizik nekada manifestirao u vašoj ili nekoj drugoj kompaniji?
- što znači da imate problem... rizik koji se nikada nije manifestirao, ne možete sagledati... što znači da ćete uvijek biti iznenađeni... što pak znači da ne upravljate rizicima...
- kako, da biste to izbjegli, primijeniti morfološku analizu ili strukturirani brainstorming ili tehniku 6 šešira?
Kako učinkovito upravljati opcijama, ishodima, vjerojatnostima, korisnostima...i drugim važnim čimbenicima za vaše odlučivanje?
Cilj radionice je usvajanje temeljnih problem solving i kreativnih tehnika, čime će se polaznicima omogućiti primjena znanja i vještina nužnih za praktičnu primjenu kompetitivne analize u procesu odlučivanja.