Za analizu poslovanja možemo reći da pripada temeljnim postupcima koji su neophodni kako bi uprava poduzeća znala je li put na kojem se nalazi upravo onaj na kojem želi biti. Što analizirati? Najčešće su predmet analize godišnji financijski izvještaji. Stoga za njihovu analizu često kažemo da je "krvna slika" poduzeća iz koje možemo dijagnosticirati sve dobro, ali i ono loše što se događa u poduzeću. Takva analiza daje nam i naznake gdje se u budućnosti mogu očekivati poremećaji ili krize u poslovanju.
S obzirom da se godišnji financijski izvještaji sastavljaju na kraju godine, analiza na bazi podataka koji se nalaze u njima nije dovoljna. Stoga je vrlo važno provoditi i analizu svih poslovnih izvještaja, odnosno svih izvještaja koji se rade za vremenske periode koji su puno kraći od godine dana i u pravilu se sastavljaju mjesečno.
Važnost analize prvenstveno se razmatra s aspekta upravljanja poduzećem s ciljem optimalizacije imovine, obveza i kapitala te prihoda i rashoda te s ciljem donošenja poslovnih odluka koje će osigurati dugotrajnu opstojnost poduzeća. Osim vlastitog poduzeća, analizirati treba i konkurenciju. Naučimo kako to učiniti i gdje dobiti informacije!
Pridružite se i Vi edukaciji Analiza financijskih i poslovnih izvještaja 5. i 6. veljače (utorak i srijeda) u Zagrebu.