Jednodnevna radionica
RAČUNOVODSTVO TRGOVINE
UPRAVLJANJE I RAČUNOVODSTVENO PRAĆENJE POSLOVANJA
Mnoga poduzeća imaju neki oblik trgovine; ili na veliko ili na malo. Upravljati i računovodstveno pratiti poslovanje trgovine, kada se zakonski propisi koji reguliraju poslovanje i odnose između trgovaca te trgovaca i potrošača, mijenjaju gotovo svakodnevno, zahtjevan je zadatak. O kojim se zakonskim propisima radi i kako se primjenjuju, koja dokumentacija prati poslovanje trgovine i na koji način se popunjava, zanimljiva su pitanja koja traže stručne i praktične odgovore.
Međutim, poslovanje trgovine nije samo praćenje propisa, trgovinom/prodajom treba znati upravljati. Valja odgovoriti na mnoga pitanja: koja trgovina je najprofitabilnija, koja ciljna skupina kupuje našu robu/proizvode, zarađujemo li na prodaji ili ostvarujemo samo visoke prihode, koji troškovi su najviši i zbog čega? Nadalje, kako upravljati varijabilnim, a kako „pokriti“ fiksne troškove trgovine, kako kreirati „upravljačku“ kalkulaciju, a kako onu koja je usmjerena prema eksternom izvještavanju? Pridružite nam se na praktičnoj radionici 25. listopada (petak) u Zagrebu.
Iz radionice izdvajamo:
- zakonski okvir: Zakon o trgovini, Odluke HGK i HOK od dopuštenom manjku s naslova kala, rasipa i loma, Zakon o porezu na dobit
- primjena MSFI/HSFI na području zaliha - što, kada i zašto
- specifičnosti trgovine na veliko: kalulacija nabavne i prodajne cijene, analitička evidencija, financijsko računovodstvo zaduženja i razduženja veleprodajnog skladišta, trgovina s inozemstvom
- specifičnosti trgovine na malo: kalkulacija maloprodajne cijene, prodaja robe, financijsko računovodstvo zaduženja i razduženja maloprodajnog skladišta
- evidentiramo li pravilno rabate i popuste, ali ispravke vrijednosti - primjenjujemo li pritom MSFI/HSFI
- kalkulacija s upravljačkog aspekta: pravilno kombiniranje varijabilnih i fiksnih troškova
- poslovna poluga: kako je koristiti u trgovini
- rentabilnost prodaje: korelacija - prihodi vs količina, prihodi vs RUC
- kako kreirati ponudu trgovine: znamo li tko ulazi u našu trgovinu/prodaju, pratimo li navike naših kupaca, mjerimo li odnos kreiranih i prihvaćenih ponuda, uzimamo li u obzir životni vijek naše robe/proizvoda
- komisiona prodaja robe: analitička evidencija, bilančna i vanbilančna evidencija u glavnoj knjizi
- roba u tranzitu i trgovačko zastupanje
- popis imovine: evidentiranje inventurnih viškova, evidentiranje inventurnih oporezivih i neoporezivih manjaka
Radionica je namijenjena:
- svima koji donose odluke na temelju informacija iz računovodstva
- menadžerima financija i računovodstva
- voditeljima računovodstva
- voditeljima trgovina/poslovnica, zaposlenima u trgovini
- voditeljima financijsko-računovodstvenih ureda - knjigovodstvenih servisa
- računovođama
- svima koji rade na poslovima plana i analize
- svima koji sudjeluju u kreiranju poslovne politike društva
Svaki polaznik dobit će Altiusov certifikat.